Co to takiego event marketing

Zanim odpowiemy na tytułowe pytanie, przypomnijmy sobie kilka sytuacji z naszego życia. Czy zdarzyło się wam kiedyś zostać obdarowanym jakimś podarunkiem, zachęcającym do zapisania się na siłownię, zakupem produktu lub skorzystaniem z innej usługi? Mógł to być mecz piłkarski, na którym rozdawano bankowe gadżety zachęcające do założenia konta, lub koncert muzyczny, w czasie którego operator komórkowy wręczał balony i koszulki ze swoim logo. Jeżeli przypominacie sobie takie i podobne sytuacje, to właśnie wtedy znaleźliście się w samym środku event marketingu.

Czym może być event marketing?

Event marketing może przybierać najróżniejsze formy. Od zatrudniania ładnych hostess, rozdawania prezentów i zachęcania do zakupów, poprzez starannie zaplanowane „spontaniczne” akcje jak flash mob, aż do wielkich koncertów i imprez z wielomilionowym budżetem.

Dlaczego event marketing

Event marketing to kampania promocyjna, polegająca na kontakcie twarzą w twarz pomiędzy firmą, a jej klientami. Odbywa się to w trakcie specjalnie organizowanych wydarzeń: koncertów, targów i imprez sportowych. Firmy korzystają z event marketingu, aby bezpośrednio dotrzeć do potencjalnych klientów, np. wręczając im coś do ręki. Event marketingowa strategia się sprawdza, ponieważ angażuje konsumentów. Głównym powodem, dla którego stosowane są strategie event marketingowe, jest ich duża skuteczność oddziaływania na konsumentów. Wydarzenie, w którym weźmiemy udział (przypadkowy lub zaplanowany), na długi czas zapisuje się w naszej pamięci i staje się tematem wielu rozmów. Im ciekawsza i bardziej zaskakująca była sytuacja, w której się znaleźliśmy, tym chętniej będziemy o niej dyskutować. Na wielu płaszczyznach – w świecie realnym, jak i wirtualnym. Tym samym zapewniamy doskonałą (bo wiarygodną), reklamę sponsorowi eventu.

Event marketing w realu i wirtualu

Obecnie event marketing jest realizowany równolegle w świecie realnym i wirtualnym. Rosnąca dostępność internetu oraz social media otwierają zupełnie nowe możliwości przed specami od marketingu. Połączenie konkursów prowadzonych w sieci i imprez w realu, na które zapraszani są najlepsi uczestnicy to tylko jeden z wielu przykładów. Prowadzenie udanych kampanii wymaga bardzo dobrego przygotowania, oraz znajomości docelowej grupy odbiorców. Każda większa akcja event marketingowa zostaje poprzedzona zakrojonymi na szeroką skalę badaniami i analizami, mającymi dać odpowiedź, która wersja projektu zostanie najlepiej przyjęta przez tłum.

Korzyści dla uczestnika

Udana kampania event marketingowa zapewnia uczestnikom coś ponad pełne informacje na temat produktu lub usługi. Oprócz nich, klient otrzymuje rabaty na zakupy, bezpłatne próbki towaru, firmowe gadżety itp. Wszystko to ma klienta przekonać, że uzyskał namacalne, fizyczne korzyści, a nie tylko wziął udział w komercyjnej imprezie marketingowej.

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>